Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Päivän (työ)asu

tiistai 10. elokuuta 2010

Päivän (työ)asu



Ihanaa, elokuu puolessa välissä ja edelleen kesä ja niin lämmintä, että pystyy lähtemään töihin - ja minne tahansa - kevyissä kesävehkeissä. Ei näy toimistollakaan tärkättyjä jakkupukujakaan vielä :)


Mun lempikesävaatteita on tämä pellavainen kietaisuhame. Nätti kirjailtu helma, silkkinauhakanttaukset ja vaikka on mulle varmaan vähän liian iso kun löpöttää lanteilla niin alhaalla, eeeei haittaa. Käytän tyytyväisenä.




Saa olla vähän (tai paljon) kurttuinen (en tiedä, teistä, mutta mun mielestä pellavavaatteella on oikeus olla ryppyinen!), kaveriksi valkoinen paitis (melkein silitetty) ja töihin! Menis kyllä muuallakin mulla.



Tukka perusponnarille, latte huiviin ja menoksi. 

(hame ja paitis: bandolera, kengät: Green Apple, vyö: esprit)

PS. Huomatkaa verhojen taakse taitavasti piilotettu veska. Tää ei hoksannut, että tuulenvireessä nuo verhot saattaa liikkua.. ;)

Tunnisteet:

10 kommenttia:

10. elokuuta 2010 klo 19.14 , Blogger Viivu kirjoitti...

Hejssan!

Ihanan keponen asu. Kävin just kaupungilla ja mietin sua... Olen menossa viikonloppuna tilaisuuteen, jossa pukeutumiskoodi on: siisti kokousasu. Luvassa on hellettä ja olen pääni puhki miettinyt, mikä on kesähelteelle sopiva, ei liian pieni, siisti kokousasu. Huokaus! Ei oo mun vahvin laji :)

 
10. elokuuta 2010 klo 19.37 , Blogger ania kirjoitti...

Kiva, kun teit taas vaatepostauksen! Mullakin alkoi työt ja olen suosinut pellavahameita (hameitahan suosin aina). Valkoista ja pellavanväristä puolihametta olen pitänyt vuorotellen ( 2 päivää töissä, joo), yläosana ohuenohut silkkineule. Ei ole hiostuttanut luonnonmateriaalit. Pellava saa ja sen pitääkin olla ryppyistä. Pahin vaihe pellavavaatteessa on se hetki, kun olet sen silittänyt (minä silitän) ja siihen tulee ne ensimmäiset terävät rypyt. Ne on pahat, mutta kun vaate rypistyy kokonaan, tasaisesti ja pehmeästi, 'ollaan kotona'. Olen ajatellut suositella sulle Bandoleraa. Ne on ihan sun näköisiäs, olen funtsaillut. Itsekin tykkään tosi paljon ja käytän, vaan miksei mulla ole tota hametta. Lisää näitä (siis ei pelkkää Pandoleraa)!

 
10. elokuuta 2010 klo 19.57 , Blogger Rilla kirjoitti...

Viivu: pellava on aina hyvä ja helppo. Myös vilpoinen. Kunhan hameen helma ei oo vaan liian lyhkänen :) Mun mielestä polvessa menee raja... Kaikkihan tää riippuu dresscodesta ja makuasioista. Kengät voi olla vaikka pistokkaat, varpaat piilotan aina töissä. Paita pitää olla sellainen, että olkapäät menee piiloon. Ihanan ohukaisia paitiksia on esim henkkamaukassa sopivan edukkaasti! Mut - ei oo helppo rasti :)

Ania: luonnonmateriaalien kanssa ei voi mennä pieleen. Pellavan kanssa usein ajattelen, etten silitä, vedän päälle, ja totean, että pakko silittää sittenkin :) Tuo taisi jäädä silti silittämättä. Aika hauska, Bandolera on myös itseni mielestä ihan mun näköinen sarja. Tuo hame on parin vuoden takaa ja edelleen suosikkeja. Lisää tulee!

 
10. elokuuta 2010 klo 20.27 , Blogger Aamunkukka kirjoitti...

Ihana setti,ihan mun makuun;-) en ole koskaan rakastanut paitiksia(niitä toki kaapissani on ja työasuunikin kuuluu kesät,talvet) mutta tuolla lailla asustaen näyttää niin mukavalta pitää;-). Todella siisti setti ihan joka menoon!


Kivaa iltaa!

 
10. elokuuta 2010 klo 21.31 , Blogger Merja K kirjoitti...

Minullakin yksi lempparipellavahame, joka kohta on kulunut ihanan pehmeäki. Ja pellava sen kun paranee vanhetessaan.

Asusi on tosi jees!

 
10. elokuuta 2010 klo 21.55 , Blogger Hilla kirjoitti...

Tykkään tyylistä todella paljon. Näkisin mielelläni vieläkin useammin päivänasu-postauksia. Tykkään myös koruistasi!

 
10. elokuuta 2010 klo 23.03 , Blogger Satu kirjoitti...

Hyvä setti! Pellava vaan kuuluu kesään, ja just tuollaisena hiukkasen ruttuisena!Kesä ilman pellavavaatteita on kuin, öööh, talvi ilman lämpöistä villatakkia...? Ei taida tänään oikein tämä sanakikkailu olla mun vahvin laji :D

 
10. elokuuta 2010 klo 23.37 , Blogger Jeppu kirjoitti...

Apua, ihana blogi! Aikaa vierähti selatessa ja nyt on pakko keskeyttää, liittyä lukijaksi ja palata uudestaan. Ihan pakko mennä jo nukkumaan :)

 
11. elokuuta 2010 klo 7.27 , Blogger Sanna-Riikka kirjoitti...

Jälleen niin kovin tyylikäs, mutta silti sellainen rennonnäköinen asukokoinaisuus, voisin itsekin kuvitella viihtyväni juuri tuollaisessa, minä kun en oikein paljoakaan hameita käyttele, höh.

Mun pitäisikin lähteä vaateostoksille, koska on se erittäin klassinen ongelma tuolla vaatekaapissa, siellä ei siis ole mitään päälle pantavaa.

Oikein hyvää viikon jatkoa!

 
11. elokuuta 2010 klo 8.16 , Blogger Rilla kirjoitti...

Aamunkukka: ei paitis ihan munkaan lemppari ole. Mutta kun istuu hyvin ja sopivassa seurassa, on aina varma perusvalinta :)

Merja K: kiitos :)

Hilla: kiitos kovasti, laitetaan korvan taakse!

Satu: heh, joo, eiköhän se mee just kutakuinkin noin. Samoin kuin päinvastoin - talvella vaan ei osaa pukeutua pellavaan!

Jeppu: kiitos! Ja tervetuloa :)

Sanna-Riikka: se on naisten perusongelma. Ei mitään päälle pantavaa. Tuttu tunne niiiin monena aamuna. Syksy kun tulee niin musta tuntuu, ettei mulla ole muuta päälle pantavaa kuin... mustaa!

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu