Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Hikeä ja hengästymistä

keskiviikko 9. helmikuuta 2011

Hikeä ja hengästymistä

MIKÄÄN ei rentouta mua niin hyvin kuin kunnon hikiliikunta. Missään muussa hommassa ei päästä häviä kaikki turha (toivottavasti sinne jotain jää) ja jälkeenpäin olo on loistava. Ehdottomia lempilajeja ovat spinning, combat, kahvakuula ja pump. Tänään vuorossa spinning. Sydän kiittää, eikä takamus pääse tipahtamaan polviin :D
Jos noin muuten tulee mietittyä pukeutumista, niin jumppapukeutumiseen en kyllä tunnusta panostaneeni mitenkään erityisesti. Muutamat mustat housut, urheiluteeppareita (nämäkin mielellään mustia tai valkoisia, ajoittain yritän reippaita värejä, mitä urheiluvaateissa löytyy paljon, mutta mielestäni näytän niissä aina vähän sairaalta :D) 


Ennemminkin katson, mitä laitan jalkaani. Spinning-kengät ovat IHAN ehdottomat, jos edes kerran viikossa käy polkemassa, kannattaa investoida. Combatin kanssa rämmin pitkään ihan väärän oloisilla kengillä, kunnes mulle keksittiin suositella Niken tanssiin tarkoitettuja kenkiä. Kyllä helpotti! Joustavat riittävästi. Samoissa tunnustan usein meneväni myös muille ohjatuille tunneille. Lisäksi ihan ihan perusnahkakengät Pumalta. Salille ja muuhun "ei niin ihmeitä vaativaan". Kuitenkin mukavan napakat ja sopivan ohuet.
Jos liikkuisin tahtotilani mukaan, niin se sisältäisi kolmisen kertaa viikossa hikeä ja reipasta hengästymistä + sopivasti raitista ilmaa. Joskus tähän pääsee, joskus ei... Taatusti ei onnistuisi ikinä ilman mun vanhempia ja salin lapsiparkkia! Mietinnässä on myös tunkea sekaan jotain rauhallisempaa... Tosin, kaikki ne kerrat kun olen käynyt jollain venyttely-, balance- tai jooga-tunnilla, olen vaan pyörinyt turhautuneena. Heh, ehkä tässä olisi henkilökohtaisen kehittymisen paikka. Hyvät treenivinkit siis otetaan vastaan!!!


Mistähän tällainen liikunta-aiheinen postaus... No, sama se, mutta kattokaas, miten makeat värit siellä pukkareissa on!
Reipasta loppuviikkoa kaikille :)


PS. HUH, onneksi ei ainakaan tänään satanut lisää lunta. Jos huomenna sataa, niin senhän voi jättää perjantaina kotiin palavan auran hommiksi, voihan?

Tunnisteet:

16 kommenttia:

9. helmikuuta 2011 klo 22.10 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kiitos kenkävinkeistä! Pukkarikuva mahtava. Joogaa kyllä suosittelisin. Tekisi varmasti hyvää sun niin kovin aktiiviseen elämään vähän tasapainotusta :)
Jenna

 
9. helmikuuta 2011 klo 22.18 , Blogger anne kirjoitti...

Liikunta ON parasta huumetta, omaan viikkooni kuuluu, niin pumppia, rvp:tä, muokkausta, corea, hotjoogaa ja juoksua ( näillä keleillä sisällä, mutta heti kun sää sallii, niin ulkona). Se on juurikin niin, että vaatteista viis, mutta kengistä ( lue tossuista ) EI tingitä :D

 
9. helmikuuta 2011 klo 22.26 , Blogger Laura kirjoitti...

Ehee, opeta sä mua tykkäämään spinusta niin yritän tehdä sulle samoin joogan, pilateksen ym. kanssa.

Tänään aamulla kävin syklaamassa 45 minuuttia, mutta ei se kyllä mieliaji ole. Kun en vielä ole innostunut siitä edes "kerran viikossa" verran, niin en ole viitsinyt investoida kenkiinkään. Ehkä ne auttais tykkäykseenkin?

Toisaalta opettelin viime kesänä pitämään myös juoksusta, jota en voinut ennen sietää. Ehkä on siis toivoa.

 
9. helmikuuta 2011 klo 22.45 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kokeilepa hot joogaa. Taatusti tulee hiki ja syke nousee reippaasti.

 
9. helmikuuta 2011 klo 22.51 , Blogger Rilla kirjoitti...

Jenna: joo, pitäis, oot ihan oikeassa.

Anne: näin on! Korvaavaa ei ole :D Ja kengistä - huonoilla kengillä saa helposti nilkat ja polvet toooosi kipeiksi.

Laura: kengät tekee hommasta ihan toisen. No, tai, aika paljon toisen :D Pääsee käyttämään jalkoja eri lailla ja ... ja ... No, kokeiltava on. Itsellä spinningkokemukseen vaikuttaa kyllä myös vetäjä. Omat suosikit on + jos musa on paula koivuniemeä... ei pysty ;)

Anonyymi: kaveri on suositellut mulle ihan samaa, täytyy varmaankin uskoa ja mennä kokeilemaan!

 
10. helmikuuta 2011 klo 8.46 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Minäkin suosittelen joogaa. Ainakin meidän salilla tunnilla on sekä alussa, että lopussa rentoutus, valaistuksena on kynttilänvalo ja tunti on tunnelmaltaan kiva.
Keskelle kiireistä viikkoa ihana pysäyttämishetki, joka pakottaa keskittymään. Päällä on yksinkertaisesti ihana olo tunnin jälkeen, otsarypyt oikenee ;)
Ja liikesarjoja tehdessä on mahtava huomata, kuinka jäykkyys kropasta alkaa sulaa.
Sellaista oloa ei ainakaan pump mun päälle tee..;) ;)

Mutta kuten sanottu, ohjaajasta moni asia on kiinni. Meillä on huippu jooga- ja pilatesohjaaja (fysioterapeutti, joten kiinnittää liikkeiden tekemiseen huomiota)
ja huonompia pump ym. -ohjaajia, joiden jumppa tuntuu sinne tänne rytkimiseltä, jopa vaaralliselta.

-Kaisa

 
10. helmikuuta 2011 klo 9.14 , Blogger Mia kirjoitti...

Mä olen kanssa ihan hurahtanut tohon spinningiin. Ja salin lapsiparkki on mullekin ihan ehdoton, mahtava keksintö =)

 
10. helmikuuta 2011 klo 11.07 , Blogger Krisse kirjoitti...

Spinning on mun laji....ensi kuussa loppuu pakollinen salitauko..sitten taas katsellaan noita ihania värejä pukkarissa. Toivottavasti tässä taipuu edes polkemaan monen taukokuukauden jälkeen...ihanaa päästä salille. Mistä muuten hommasir nuo spinning kengät. Minun pitäisi niihin myös sijoittaa...

 
10. helmikuuta 2011 klo 12.25 , Blogger Saila kirjoitti...

Minä kokeilisin ja suosittelisin nuista balancea. Muita ku kokeillu ni ollu useista ohjaajakokeiluista huolimatta liian "huuhaan" olosta - mutta makuasioitahan nämä on! ;)
Meillä aamulla -36 pakkasta ja viikonlumet tallautuneena pihan pohjille. Ootan huomista auraa! ;)

 
10. helmikuuta 2011 klo 12.30 , Blogger Uuden Kuun Emilia kirjoitti...

Oi, ihanan innostava postaus! Mä just eilen ruikutin miehelle, kun täällä ei ole mitään liikuntakeskusta. Siis sellaista, jossa olis lapsiparkki ym. mukavuudet ja kivat pukkarit tietty :)
Hitsi kun ei ole tuolle lapselle mitään hoitoa koskaan, ja siksi on omatkin liikkumiset aika rajoittuneita. Mutta tosta hiestä ja rennosta fiiliksestä olen kyllä täysin samaa mieltä. :D

Kivaa aurinkoista päivää. Toivotaan, että ne lumet olis nyt tällä erää tässä :)

 
10. helmikuuta 2011 klo 13.05 , Blogger Iida kirjoitti...

Mä ostin pitkästä aikaa jumppakortin ja kyllä vain tekee NIIN hyvää niin sielulle kuin kropallekin!

Itse en voi SIETÄÄ spinningiä! Kerran olen kokeillut, enkä enää sinne aio ;) Mä oon enemmän zumba-danceaerobic-ihmisiä. Mutta yksi mitä haluaisin kokeilla on kuntonyrkkeily! Oletkos sinä kokeillut sitä?

Meinasin ostaa viimeksi bailatino-kengiksi sellaiset "tanssikengät" joissa on kaksiosainen pohja, eli pelkkä nahkapohja siinä keskellä pohjaa, jolloin pystyy myös ojentamaan nilkan hyvin. Mutta hinta huimasi sen verran, etten raaskinut niitä ostaa. Ne jäivät kuitenkin kummittelemaan mieleeni ja tulivat taas palavasti mieleen kun mainitsit tanssikengät..

Mukavaa lähestyvää viikonloppua!

 
10. helmikuuta 2011 klo 15.19 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Moi!

Mua kiinnostaa että millä ajalla sä pääset jumppaamaan? Ja missä lapset on sen ajan?

T: Äiti jonka tekosyyt on ajan- ja lapsenvahdin puute

 
10. helmikuuta 2011 klo 17.10 , Blogger Rilla kirjoitti...

Kaisa: ohjaajasta on tosiaan paljon kiinni. Joko innostaa tai latistaa. Ja olishan toi kokeilemisen arvoista. Olen vaan IHAN liian tottunut liikkumaan sykemittarin kanssa. Jos ei siinä näy mitään, niin tuntuu, ettei muka mitään olis tehnytkään... :)

Mia: joku muukin siis :D Joo, se vaatii ehkä vähän aikaa, että siitä rupeaa tykkäämään. Minä olen käynyt jo vuosia, ihan ehdoton.

Krisse: intersportista. Hae ihmeessä, ovat ihan loistavat, enää en vaihtaisi pois mistään hinnasta. Ja shimanon klossit niihin. Keskiviikon tunnille vaan :)

Saila: ehkä mun tosiaan pitäis ottaa pitkästä aikaa kokeilukierros - mikä olis hyvän tuntuista. Ja teilläpä vasta on kylmä!! Meillä oli aamusta "vaan" 12 astetta.

Emilia: ihan totta, kyllä nää hoitomahdollisuudet mahdollistaa monta muutakin juttua. Ja onhan se ihan eri fiilis mennä paikkaan, jossa on sopiva atmosfääri kahviloineen päivineen. Minä ainakin nautin jo pelkästään siitä. Vaikken siellä kahvilla istuiskaan :D

Iida: kannattaa kokeilla muutama muukin kerta sitä spinningiä! Se on kuitenkin niitä parhaita sykkeen nostattajia. Combat on n samoissa mulla, millään muulla ei pääse lähellekään. Ja kengät, ne ehdottomasti!!

Anonyymi Äiti: meinasin ensin vastata, ettei se aina onnistukaan, mutta pakko sanoa, että sitten ne olis olleet tekosyitä. Sellaisina viikoina, kun on ollut työmenoja iltaisin, en raaski lähteä enää urheilemaan ja olla pois kotoa, mutta normiviikkoina, joita n kaikki suunnilleen ovat, silloin konstit ovat: 1) mun vanhemmat meille vahdiksi, 2) liikuntakeskuksen lapsiparkki, jone helppo jättää tää kolmikko kun mukana myös isosiskot pikkuveljen kanssa tai 3) onhan se mies viikonloput kotona ja suorastaan patista mua liikkumaan :)

 
10. helmikuuta 2011 klo 17.42 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kiitos sulle vastauksesta! Tämän perusteella mun syyt ei ole edes tekosyitä vaan ihan perusteltuja... a) ei vanhempia lähellä vahdiksi b) lähikuntosalilla 10km päässä ei lapsiparkkia c) mies töissä aika myöhään iltaisin ja lähes joka viikonloppu. No lapset kasvaa (ja löysä!), ehkä mä vielä joskus...

T: anonyymi Äiti

 
10. helmikuuta 2011 klo 19.11 , Blogger Rilla kirjoitti...

Anonyymi Äiti: joo, kyllä nuo ymmärtää - ei mee ees tekosyiden piikkiin. Ilman tätä omaa tukiverkostoa olisi moni homma aika mahdottoman paljon monimutkaisempi. Toisaalta, isommat on jo niin isoja (8 ja 10), että ne kyllä pärjäisivät keskenäänkin äidin jumppahetken :) Aika kuluu vähän turhankin nopeasti...

 
11. helmikuuta 2011 klo 20.03 , Blogger Heli kirjoitti...

Hiki&hengästys -liikunnan vastapainoksi suosittelen pilatesta ja syvävenyttelyä. Sopivan vaativaa, jotta pääkoppa rentoutuu, tekee hyvää koko keholle.

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu