Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Kulmat ja karvat

tiistai 22. helmikuuta 2011

Kulmat ja karvat

Kun nyt viimeviikolla oli puhetta käsistä, ajattelin viihdyttää teitä kirjoittamalla jostain niinkin tärkeästä kuin kulmakarvoista. Jos tapanani on tuijotella ihmisten käsiä, katson myös kulmakarvoja :) Naisilla. Miehillä en niinkään. Paitsi jos ovat erityisen muotoillut - epäilyttävää sellainen :D
Mua on paiskattu vahvoilla ja paksuilla kulmakarvoilla. En edes tiedä, miltä näyttäisin, jos antaisin niiden kasvaa luomuna. Muistan alkaneeni nyppiä kulmiani jo ala-asteikäisenä. Enkä tosiaan ollut se tyttö joka aloitti meikkaamisen ensimmäisten joukossa. Mutta, kulmakarvat, niiden kasvua piti rajoittaa.


Ilman pinsettejä en tule toimeen ollenkaan. Mitään ihmeellisen hienoa mulla ei ole. Ihan tavalliset, oleellista vaan, että toimivat. Tiukka ote, ei lipsu karva :)
Minä, kuten varmasti moni muukin kanssasiskoista, värjään kulmani. Olen älyttömän laiska käyttämään kulmakyniä, yms, joten - minusta tämä nopeinta ja helpointa tehdä näin. Tässä asiassa en vaivaudu edes ammattilaisen käsittelyyn, vaan täräytän värin kulmiin ihan itse. Maailman helpoin juttu, kunhan ei mene tekemän niistä liian tummia.
Noh. Näin vuosien varrella sitä on joutunut toteamaan, että kulmakarvat ikäänkuin tipahtavat, plus kasvavat epämääräisesti pituutta. Alaspäin roikkuvat ja harottavat kulmakarvat näyttävät kamalan surullisilta... Olen kokeillut ties mitä kulmaharjavahasysteemejä - ei pysy, ei toimi. Iltapäivästä näytän taas Brezneviltä. Huippusalainen aseeni tähän vaivaan - HIUSVAHA!
Kyllä pysyy :D Ihan itse en tätä kuitenkaan ole keksinyt, vaan muistan joskus sata vuotta sitten teininä lueskelleeni, että Brooke Shields pitää omansa kurissa viiksivahalla. Hiusvaha-viiksivaha, sama mulle ja toista löytyy aina kotoa. Jos toimii, miksei? 


Kameraepisodista on kerrottava sen verran, että läksin tänään päättäväisesti sitä ostamaan. Samainen liike kuin eilen. Huomattavasti pienemmällä jonotuksella pääsin - kuullakseni, että "viimeinen myytiin just muutama minuutti sitten!!" Perjantaina tulee kuulemma lisää. Nokun oisin halunnut sen heti. Hetinyt. Huokaus. Huomenna pakkaan itseni ja lapset autoon ja ajellaan Turkuun. Käyn ihan kostoksi ostamassa tuon kameran sieltä. Siis Turkuun ollaan menossa joka tapauksessa -  ei pelkän kameran vuoksi :)


Hei, olisko pysähdysvinkkejä väliltä Helsinki-Turku? Sellaisia, minne voin ottaa kolme lasta mukaan.


PS. Posti toi tänään paketin, jossa jotain tummille silmänalusille. Testaan ja raportoin - onko noista mihinkään!

Tunnisteet:

24 kommenttia:

22. helmikuuta 2011 klo 17.25 , Blogger anne kirjoitti...

Täällä kans yhdet "preesnevit" omaava ja aina saa selitellä, että ihan omat on ja ei oo irtosellaiset. Olen aina ollut "kuuluisa" kulmakarvoistani, mutta täytyy tunnustaa, että en kyllä jaksa kauheasti niitä hoitaa. . . Mutta SE O N PAKKO!!! Ovat väriltään tummat melkeen mustat, vaikka blondi olen muuten ja ihan kuin jotain hevosen jouhta, siis ei kovin naiselliset ilman trimmausta. . .

 
22. helmikuuta 2011 klo 17.29 , Blogger Marja kirjoitti...

Mun yksi lemppariaihe :D Mä nimittäin opiskelin yhden kesän Saksassa (90-luvulla joskus :) ) parin opiskelukaverini kanssa ja kun meillä välillä kävi aika pitkäksi niin me istuttiin rivissä huoneemme lattialla ikkunan edessä ja NYPITTIIN KULMAKARVOJAMME :D Sitä kesää ennen mullakin oli kohtalaisen paksut kulmakarvat, kesän jälkeen kohtalaisen ohuet... :) Ja silloin jäin totaalisesti koukkuun pinsetteihin ja nyppimiseen. Nykymallin mukaan mulla lienee ihan liian ohuet (=epämuodikkaat?) kulmat mutta olen itse niin kotiutunut näihin etten muita osaisi kuvitellakaan.

Niin ja mulla on värjätty kulmat ehkä kerran koko elämäni aikana! Mä siis jokainen (työ)aamu väritän kulmani kynällä (Lumenen kulmakynä, sävy 2). Ellen sitä tee niin niitä ei juurikaan näy.. Pitäisi varmaan joskus yrittää värjätä nämä itse mutta toisaalta, näitä on niin vähän ettei värjäämisestä ehkä olisi hyötyä :)

Taannoin harkitsin kulmien pigmentointia mutta nähtyäni silloisen tiimikaverini pigmentoidut kulmat, päätin pysyttäytyä siitäkin puuhasta erossa. Kyseinen tiimikaveri nimittäin tuli pigmentoinnista sellaisilla mustilla about sentin levyisillä palkeilla.. kyllähän ne siitä ajan kanssa haalistuivat mutta alussa olivat kohtalaisen.. hmm... näkyvät ja näyttävät ;)

Huomaatko, lempiaihe :) Mutta nyt tää lähtee salille, moikka!

 
22. helmikuuta 2011 klo 17.39 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Tuohon pysähdyspaikkaan suosittelen Halikossa Design Hill -nimistä paikkaa, joka löytyy ihan moottoritien vierestä. Kivoja juttuja kotiin ja herkullinen kahvila Kaksi Keksiä.

 
22. helmikuuta 2011 klo 17.41 , Blogger Rilla kirjoitti...

Anne: heh, vai irtosellaiset :D Joo, mutta, ymmärrän tunteen. Toisaalta, ne kuitenkin ohenee ja vähenee iän myötä, jos sitä sitten eläkkeellä olis kuitenkin niitä sopivasti??

Marja: ihana :D Mulla kulmien vahvuus on vaihdellut pitkin vuosia. Joskus oli ohuempaa, kauan sitten paksumpaa. Pigmentointi kuulostaa hassulta, jos omat karvat löytyy... Että ehkä hyvä, ettet lähtenyt siihen. Eri juttu tietysti, jos tilanne on toinen. Väriä vaan kehiin. Kokeile itse, pidät ensin vaan vähän aikaa, niin ei tuu sellaista efektiä minkä vuoksi tarvis pitää pipoa silmillä seuraavat päivät :)

 
22. helmikuuta 2011 klo 17.42 , Blogger Rilla kirjoitti...

Anonyymi: kiitos :) Merkkaan karttaan heti!

 
22. helmikuuta 2011 klo 17.51 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Moi. Lastenkannalta kiva leikipaikka on Suomusjärven kivihovilla. erikoisempi sisustus kauppa Sammatin littymässä oleva kasvihuoneilmiö.

T-Riitta

 
22. helmikuuta 2011 klo 17.56 , Blogger Teija kirjoitti...

Moi! Mua ei oo paiskattu kovin paksuilla kulmakarvoilla.. Ihan haalukat ja laimeet. Kulmakynää sit käyttelen, kun tarvis vaatii.

Toi kasvihuoneilmiö on ihan jees paikka, tosin se on siellä vanhan tien varrella, eli pitää koukkasta motarilta veks.

 
22. helmikuuta 2011 klo 18.12 , Blogger Terhi kirjoitti...

Hihii, eihän sun kanssa uskaltais olla, kun kaikkea tuijottelet :D No ei vais, mäkin oon kova tuijottelemaan - mies nauraa mulle, kun mä yleensä tiedän millaiset varpaat kenelläkin on :DD

Mulla on kans 'normaalitilassa' paksut ja tummat kulmakarvat. Nypin niitä, välillä liiaksikin, ja jokaikinen aamu 'väritän' ne BodyShopin kulmavärillä. Sellainen luomiväripaletin näköinen kokonaisuus, jossa 2 väriä ja sivellin.

Marjan tavoin mäkin oon joskus miettinyt pigmentointia, mutta pelkään, että menee pieleen. Mieti, että eräs tuttava pigmentoitutti kulmansa Thaimaassa. Apua, viimeksi mä siellä olisin uskaltanut ;) No hyvät niistä tuli, hänen onnekseen.

Voihan kamerapulma, toivottavasti Turku tarjoaa asiassa auttavan kätensä :) Mulla on Canon 450D, ostettu pari vuotta sitten.

Terkuin eräs, joka vieläkin pilvessä, kiharasellaisessa :))

 
22. helmikuuta 2011 klo 18.13 , Blogger anne kirjoitti...

ADALMIINAN HELIMI oN hki_tku MOOTTORITIEN VARRELLA

Navettapuodin aukioloajat:

1.2. 2011 alkaen:
TI-TO 15-18.00
PE 12-18.00
LA 10-14.00
Nettipuoti palvelee tauotta 24h / vrk.


AJO-OJHE:
http://www.adalmiinanhelmi.fi/kartta.htm

 
22. helmikuuta 2011 klo 18.20 , Blogger Rilla kirjoitti...

Riitta: kiitti, tuon muistankin "jostain". Mies muistaakseni jopa tiesi tuon! :)

Teija: heh, karvansa kullakin :) Ei meillä varmaan kiire ole ajellessa. Mies kuitenki vielä huomenna töissä, ei ole meitä vastaanottamassa. Mistä tulikin mieleen, että Turun kämpän avaimet pitää ottaa mukaan!

Terhi: jeps, tuijottelen muitakin juttuja ihmisissä :) Kerron niitä näin tipottain. Yritän kuitenkin olla edes jollain muotoa diskreetti. Nenäkarvojen suhteen mulla on vaikeuksia olla sellainen :)

Anne: kiitos!! Tuo onkin ihana paikka...

 
22. helmikuuta 2011 klo 18.51 , Blogger Josefina kirjoitti...

On pitänyt usein kokeilla itsevärjäystä, mutta en ole saanut aikaiseksi...

Mistä hankit aineen ja olisko jotain vinkkiä itse värjäämiseen?

 
22. helmikuuta 2011 klo 18.53 , Blogger Ellis kirjoitti...

Viime viikolla viimeksi mietin, että pitäis hankkia kulmia varten kestovärituubi ja kokeilla sitä, katkesi aamukiireessä silloin juuri kulmakynän terä (mulla niin kova pää :)) ja teroitin hukassa. Eli piirrän kulmat kynällä aina aamuisin. Kerran sattui pahempi moka: vilkaisin työmatkalla auton peruutuspeiliin ja huomasin, että olin vahingossa piirtänyt kulmat huultenrajauskynällä...
Kivaa lomaviikon jatkoa ja Turun reissua!

 
22. helmikuuta 2011 klo 19.26 , Blogger J kirjoitti...

Mä kans katon ihmisten kulmakarvoja, varsinkin naisten :) Ite oon tarkka kulmakarvoista ja muutenkin kasvoista. Ja heti nypin, jos yksikin karva väärässä paikassa alkaa kasvaan :D Värjään tuolla samalla merkillä, tummemmalla vaan.

Sit monesti miehelle sanon ku telkkaria katotaan et kato nyt tuonki kulmakarvoja! Mies ihmeissään ja kysyy et mikä nuissa on vikana :D
Olipas mielenkiintonen aihe :)

 
22. helmikuuta 2011 klo 20.11 , Blogger Rilla kirjoitti...

Josefina: noita saa varmaan jokaisesta vähän suuremmasta marketistakin. Tarvit sen väriaineen + hapetteen. Muita en ole kokeillutkaan kun noita Refectocilin tuotteita. Mutta, helppoa on kun mikä.

Ellis: HEH!! Se on mahtanut olla hieman "erilainen" päivä :) Kyllä kaikkea voi sattua. Minä muistan joskus teininä vedelleeni peitepuikkoa huulipunana :D Siitä tuli aikas jännä efekti...

J: no kato! Ihan samat jutut siis. Hassuja asioita - joku muu ei kiinnitä yhtään huomiota tällaisiin. Ja joo... en tiedä, ymmärtääkö munkaan mies. Miehistä puheenollen, ylisiistit kulmakarvat miehellä ovat jotenkin tosi ... pelottavat :)

 
22. helmikuuta 2011 klo 20.23 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Moro! Minkä kameran aiot ostaa? Olen arponut edestakaisin canonin eos 500 ja 550d;n välillä... hmm... parisataa on hintaeroa noilla...
Saara

 
22. helmikuuta 2011 klo 20.50 , Blogger -Anni- kirjoitti...

Toi nyppiminen on mulle horroria, mun kampaaja nyppii ne (ja värjää) ja aina kun olen selvinnyt siitä painetilasta ja kipukohtauksista mitä se mulle aiheuttaa niin lupaan pitää huolta väliajan, mutta se vaan jää. Mulla on ihan värittömät, joten ne kasvavat ei silleen pahasti näy tai ainakin uskottelen itselleni niin :)

 
22. helmikuuta 2011 klo 20.57 , Blogger Rilla kirjoitti...

Saara: Meinasin ostaa Canonin eos 500d:n. Siskolla oli just tuo samainen ja testailin sitä viikonloppuna. Sopi ainakin mun käteen tosi hyvin!

Anni: itse olen miettinyt, että onkohan tää vuosien nyppiminen tehnyt tuon alueen tunnottomaksi :D ? Siis TUNNENHAN minä, kun nyppäsen, mutta ei se pahalta tunnu. Tosin - ei hyvältäkään, muttei mitään sen kummempaa.

 
22. helmikuuta 2011 klo 21.01 , Blogger S kirjoitti...

Se on kyllä kumma miten oikean malliset, kauniit kulmakarvat tekevät hyvää kasvoille kuin kasvoille. Opiskellessani maskeerausta kulmakarvoihin ja niiden oikeaoppiseen muotoon käytettiin kokonainen päivä. Aihe on siis erittäin tärkeä :)

Omani ovat lähes näkymättömän blondit eli ole jo vuosia niitä värjännyt astetta tummemmaksi ja minusta onkin hyvä että ihmiset oppii pois siitä ajatuksesta, että värjätyt kulmat ovat tummat paulakoivuniemet.

Hauska ja hyvä blogaus siis, kiitos :)

 
22. helmikuuta 2011 klo 21.14 , Blogger Krisse kirjoitti...

kULMAT PITÄÄ OLLA KUNNOSSA..EHDOTTOMASTI..KUN ON JO NÄINKIN VANHA..SEITSEMÄNNELLÄKYMMENELLÄ..
HAH..NIIN KULMAKARVATKIN HARVENEE...LAITATAN SÄÄNNÖLLISESTI KULMAT.
OLISIN OTTANUT KESTOPIGMENTOINNINKIN MUTTA ALLERGINEN KOBOLTILLE..EI MISSÄÄN NIMESSÄ PIGMENTOINTIA.

MUTTA..SIISTIT OLLA PITÄÄ..
AJELKAAHAN VAROVASTI...

 
22. helmikuuta 2011 klo 21.39 , Blogger Anniina kirjoitti...

Hei, hieno vinkki toi hiusvaha, pitänee kokeilla! Värjäilin kanssa aikani itse kestovärillä kulmia, mutta tulin allergiseksi sille aineelle. Aina värjäyksen jälkeisenä päivänä kulmat oli turvonneet, punaiset ja kutisevat -ei kiva, piti lopettaa ja ottaa kynä taas esille. Liputan myös tavallisten pinsettien puolesta, automaattisilla en saa mitään aikaan, aina lipsuu... ;)

 
22. helmikuuta 2011 klo 22.18 , Blogger Villa Kajava kirjoitti...

Täällä kans yksi kulmakarvoja tarkkaileva :). Omat ovat näkymättömät ja suht ohuet(harmi) ja säännöllisesti nypin, peilailen mitä erikoisemmissa ilmeissä peilin edessä,jotta ärsyttävät "oman tien kulkijat" saadaan pois ;). Pitäisikin ostaa uudet paremmat pinsetit. Mulla kulmat vaaleat ja tuolla samaisella aineella värjäilen niitä. Tosin sekoitan mustaa (aavistus) ja ruskeaa oikean sävyn saamiseksi. Ripsiä en uskalla värjätä itse, kun helposti silmät turpoaa. Harmillisesti nekin värittömät. Tällä hetkellä kaikki väri lähtenyt pois kulmista, kynällä olen sitten väritellyt kulmia ja mä käytän paikoillaanpitämiseen geeliä. Ihan sitä nostalgista "Stu-Stu-StudioLinea" ;).

Voi kun saisikin uuden kameran...Mä varmaan kulkisin ihan joka paikassa kamera kaulassa "paparazzina", heh.

Kivaa viikonjatkoa!

t.Minna :)

 
23. helmikuuta 2011 klo 11.06 , Blogger Rilla kirjoitti...

S: vai paulakoivuniemet :) Ihan totta. Tosin, usein sieltä kestovärjäyksestä tullaan paulakoivuniemenä... :D Olet ihan oikeassa tuosta kulmien muotoilusta. Niillä voi mennä huimasti parempaan - tai pahempaan. Riippuen siis ihan tapauksesta. Pieni trimmaus tuskin tekisi kenellekään pahaa...?

Krisse: puhut asiaa! Itse olen luvannut siistiä oman äitini kulmat hamaan tappiin saakka. Vaikka hän käy ne laitattamassa ihan säännöllisesti, teen välihuoltoja, jos itse joku karva jää huomaamatta ;)

Anniina: siskoni tuli just samalla allergiareaktiolla varustettuna viimeksi pois kestovärjäyksestä. Tylsä homma. No, onneksi on kulmakynät! Vaha on loistava, kokeile ihmeessä :)

Minna: minäkään en ripsiä uskalla/osaa värjätä itse. Joskus olen kokeillut, mutta ei tule läheskään niin hyvä kuin ammattilaisen käsittelyssä. Kameraa odotan innolla täällä... Siihen saakka pärjättävä tuolla kolhuisella pokarilla :D

 
23. helmikuuta 2011 klo 16.22 , Blogger ANNAO kirjoitti...

Kiitokset vinkistä :)
Minulla oli myös paksut kulmat mutta nuorenpana nypin ne ohuiksi ja ohuina ne ovat olleet sen jälkeen, välillä vähän paksumpina, en enää osaisi pitää "omia kulmiani" ne olivat oikeasti tosi paksut :D
Tsemppiä kameran ostoon, toivottavasti saat pian kameran :)

 
23. helmikuuta 2011 klo 22.23 , Blogger Haaveilija kirjoitti...

Ihanaa kuulla että meitä kulmakarvaisia naisia on muitakin!

Minulla kulmakarvat alkavat kasvaa nenän "yläosasta" ja paksuuttakin löytyy vaikka muille jakaa. Kaiken lisäksi karvat kasvaa väärässä paikassa, haluaisin että omani olisivat ihan eri malliset...Mikään ei riitä, hih.

Perus pinsetit on ihan parhaat. Niitä saa nipsutella melkein joka päivä jos ehtii, jaksaa ja muistaa.

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu