Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Ihojuttuja

tiistai 29. marraskuuta 2011

Ihojuttuja

Pari viikkoa sitten harmittelin täällä bloginkin puolella kurjaan kuntoon mennyttä ihoani. Kuivaa ja läikikästä sellaista. Jokavuotisia vakiojuttuja aina kesän jälkeen. Sain ihan mielettömän hyviä vinkkejä tuon postauksen jälkeen ja jos nyt jotenkin olen parissa viikossa tapojani muuttanut, niin yrittänyt ainakin vähentää vesipesua (ainakin niitä vältettävissä olevia kertoja, suihkussa olen kyllä käynyt sen jälkeenkin ;D) syönyt öljyjä ja hinkutellut kasvoihini tuota Clarinsin kasvoöljyä.


Olen myös parantanut tapojani parissa muussakin asiassa... kuten - nukkuminen ja ulkoilu. Jälkimmäiseen on auttanut nerokas "kävelypalaveri"-käytäntö töissä. Eikun takit niskaan ja ulkoilmaan puhumaan asioista, siis silloin kun tuo on mahdollista! Ja se nukkuminen... No, jos 7 tuntiin arkipäivinä pääsen, niin olen onnellinen.
Se öljy. Vaihtoehtoja on varmasti, mutta jo valmiiksi ostamani Clarinsin kuivan ihon öljy on sopinut mulle ihan hirmu hyvin. Ohjeessa käsketään hieromaan tuota kasvoihin iltaisin, mutta minä hieron sitä myös aamuisin. Keskellä päivääkin, jos pyyhkäisen meikit pois pinnasta töiden jälkeen. Toi-mii. Kiristys tiessään ja värikin kasvoilla tuntuu paremmalta. Tai sitten se johtuu vaan tuon tökötin keltaisuudesta, joka on tarttunut naamaani :D


Juttu numero neljä. Light-juomat. Olen, taas kerran, todennut niiden olevan ihan myrkkyä mun iholle. Erityisesti eräs nimeltä mainitsematon musta tökötti. Saan siitä näppyjä, harmaan ihon ja vatsanväänteitä. Sanotaan, mitä sanotaan, vaikutus on ihan selvä omalla kohdallani. Sitä kun en ole kahteen viikkoon juonut lasillistakaan, iho on kirkastunut huomattavasti!
Tähän päälle, synttärilahjana itselleni, kävin RVB-hoitolassa Light Life-hoidossa, joka oli ihan rehellisesti sanottuna taivaallinen. Minä yleensä vilkuilen kelloa joka paikassa ja rentoutumisesta ei ole tietoakaan. Tuolla torkahtelin muutamaan otteeseen ja tuntui, kuin olisin vajonnut hoitopöytään :)


Meikitön iho (no, ripsaria oli pakko sutaista) näytti kertakaikkiaan - suht tasaisen väriseltä tuon jälkeen! Melkein harmittaa, ettei "ennen"-kuvaa ole tarjota kahden viikon takaa...
Näillä jatketaan. Jos nyt ei kohti ikuista nuoruutta, niin ainakin tasaisemman väristä ja vähemmän kiristelevää ihoa :)

Tunnisteet: ,

17 kommenttia:

29. marraskuuta 2011 klo 20.17 , Blogger Minni kirjoitti...

Mulla on halpa ja hyvä konsti ihon ja stressin hoitoon, nimittäin nukkuminen!

10-12 h unta on saatava yössä. En tajua, miten ihmiset jaksaa vähillä yöunilla. Tietenkin on yksilöllisiä eroja unen tarpeessa, mutta jos tuntuu, että nukutut tunnit ei riitä, niin miksei mene aikaisemmin nukkumaan?

Itse säästän kanssa ihmisiä kiukkuiselta minältäni ja nukun tarpeeksi :)

Ihan oikeesti kannattaa panostaa yöuniin!

 
29. marraskuuta 2011 klo 20.22 , Blogger Rilla kirjoitti...

Minni: heh, viikonloppuna JOSKUS saatan päästä tuohon, mutta arkisin se tarkoittaisi, että mun olisi oltava nukkumassa jo puoli 9 :D Meillä ei nuku silloin kukaan lapsistakaan! Puhumattakaan siitä, että mua yhtään väsyttäisi. Ei pienintäkään toivoa siis... Mulle se 7-8h on ihan sopiva. Toiset kuulemma pärjää viidelläkin. Lieköhän tuo totta...

 
29. marraskuuta 2011 klo 20.31 , Blogger Maati kirjoitti...

Hyvä, että löytyi konstit kuivaan ihoon! Yöunet jää mullakin vähiin viikolla, kun olen sellanen yökukkuja, nukkumaanmenosta ei puhettakaan ennen puolta yötä. Sulla tietenkin pienet lapset vaikuttaa unenmäärään (ja laatuun).

 
29. marraskuuta 2011 klo 20.54 , Blogger Petriina kirjoitti...

Syömiset ja juomiset vaikuttavat ainakin mulla ihon kuntoon tosi paljon ! Vettä runsaasti ja tarpeeksi rasvaista ruokaa, ulkoilukaan ei ole pahitteeksi ;-) . Vehnäjauhot ja muu sokerimössö on ihan myrkkyä.

Kosmetiikasta on parhaiten itselläni toiminut kookosöljy ja karitevoi. Clarinsin öljyistäkin on kokemusta, hyviä ovat.

Mukavaa alkanutta viikkoa sinne !

 
29. marraskuuta 2011 klo 21.23 , Blogger Äitiyshousut kirjoitti...

Kuulostaa aivan mun hipiältä ja tuntuu, että kaikkea on kokeiltu enkä ole jaksanut enää välittää, ottaa vaan vastaan talven tuiskut ja kuivan ihon, mutta tuolle hoitoöljylle voisin antaa ehkä vielä mahdollisuuden!!!

 
29. marraskuuta 2011 klo 21.56 , Blogger Harmaafuksia kirjoitti...

Tuo kävelypalaveri kuullosti todella hyvältä. Pitää ehdottaa itsekin samaa työpaikalla, kiitos vinkistä ja toivottavasti muutkin ottavat neuvostasi vaarin.

 
29. marraskuuta 2011 klo 22.05 , Blogger Henna kirjoitti...

Rilla, tuskailen saman asian kanssa, ihoni on niin pintakuiva, että rasvaan tätä aamuin ja illoin. Käytän kosteuttavaa Aqualan Plus:aa, siis apteekissa myytävää, ollu tähän mennessä paras, ei kauppojen hyllyiltä löydy parempaa.. oisko sulla joku tuote tai merkki, mitä oisit voinut suositella?

Mää täällä oon korjaillu joulukuusenkoristeita, aina lankeaa tämä homma mulle...kiitos äiti jälleen sulle kun nää toit.. :)

Sain ihanat äitini tekemät lapaset viinkonloppuna kotona käydessäni, arvostan kotona ja itsetehtyä, villasukat laitoin tilaukseen äidille.

Joulunodotuksia! :)

 
29. marraskuuta 2011 klo 22.25 , Blogger nanna kirjoitti...

Vitsit! Toi light-juomien juttu ei ole taatusti ihan tuulesta temmattua, koska..
Vuosia sitten eräässä kaapumaassa odottelin esikoistani ja lääkärini siellä oli kovin viisas intialainen täti. Ihan länsimaisen lääkärikoulutuksen saanut, ei mikään puoskari siis.
Siellä ei oikeastaan kielletty mitään syömästä mitään, kuten Suomessa, jossa sain pinon paperia, jonka olet varmaan sinäkin saanut.
Sain häneltä todella viisaita neuvoja mm. raudan käytöstä ja käyttämättömyydestä ja sen lisäksi hän sanoi, että älä juo light-limuja, ne eivät ole hyväksi "naiskeholle" ja naisten hormoneille!

 
29. marraskuuta 2011 klo 22.34 , Blogger Rilla kirjoitti...

Maati: yökukkuja täälläkin! Oikein pinnistelemällä onnistuu käymään "suht" ajoissa nukkumaan. Ja sitten onkin aina ihan hirmu ylpeä itsestään :D

Petriina: ihan totta. Perushommistahan tää monta kertaa lähtee. Jos ne on ihan pielessä, ei taida ihoa pelastaa mikään ihmerasva! Kookosöljyä pitää kyllä munkin kokeilla. Sitä on niin moni kehunut!

Äitiyshousut: kokeile ihmeessä, mulle pelaa niiin hyvin. Meikkivoiteen allakin, ei tule ihosta hilseilevän näköistä, mitä tavallisesti tulisi alta tunnin...

 
29. marraskuuta 2011 klo 22.41 , Blogger Rilla kirjoitti...

Harmaafuksia: meillä töissä eräs isompi johtaja tykkää tästä tavasta. Ei tietenkään aina, mutta aina silloin tällöin. Joten, sallittua meille muillekin :) Sitäpaitsi, aivot saa happea ja tulee hyviä ideoita!

Henna: olen varsinainen tuotemerkkivaihtelija :) Käyttänyt ihan ammattilaiskosmetiikkaa, plus ties mitä. Clarinsin tuotteista olen tykännyt, samoin apteekin avenen tuotteet ovat loistavia. Esim heiltä cicalfate, jos iho on yhtään ärtynyt. Sitä sivelen aina. Plus noihin öljyihin kyllä nyt olen hurahtanut :) Hei, mitä joulukuusenkoristeita korjaat??

Nanna: noniin!! Katos, katos. Mulle on aina "kaikki" sanoneet, että ei se mitenkään ihoon voi vaikuttaa. Uskon kyllä. Pahasta on. Ja olen tän ennenkin omalla kohdalla todenut!

 
29. marraskuuta 2011 klo 23.15 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Tuo Clarins'n öljy on aivan mahtava tuote.
Käytän sitä myös öisin ihon kuivuuteen. Minulla vanhalla iho kiristelee. Toinen hyvä tuote on Clarins Kosteus serum ihovoiteen alle.
Myös Clarins kosteuttava naamio on hyvä.
Uskon ruokaaineilla ja juomilla olevan vaikutusta ihoon kuin myös unella ja raittiilla ilmalla.
Itse olen yökukkuja ja vanhenemisesta kai johtuvaa etten saa nukuttua kuin 6-7h max. kun vielä 10 vuotta sitten nukuin jopa 13 tuntia jos siihen oli mahdollisuus!
-Anne

 
30. marraskuuta 2011 klo 0.13 , Blogger Hurahtanu Heidi kirjoitti...

Clarinsia en ole kokeillut, mutta nyt hilseilevän kuivan ihon kärsimyksissä löysin Dermosilin kuvastosta uutuuden: kasvoöljyn. Eikä maksa ko reilun kympin. Saman firman vartaloöljyä olen tyytyväisenä käyttänyt ja tilasin kasvoillekin omansa. On kyllä ollu hyvä jo näin viiden päivän kokemuksellakin. Ei kiristä eikä hilseile iho niinko viikko sitte. Käytän iltaisin, aamulla meikin alle en ole uskaltanut kokeilla. Viikonlopun meikittöminä päivinä voisi kyllä kokeilla tehohoitona aamuisinkin.

 
30. marraskuuta 2011 klo 8.15 , Blogger ania kirjoitti...

Tänään on karkkilakkokuukauteni (sis. myös pullat ja muut makeat) viimeinen (viimeiseksi aiottu) päivä. Tykkään makeasta, muttei se ole mulle mikään ongelma koskaan ollut. Enempikin paha tapa, hupisyöntiä. Halusin ja haluan edelleen päästä eroon "myrkyistä". Olen makeannälkääni juonut päivittäin lasin, pari tuota blurraamaasi laittijuomaa, mikä sinänsä on ihan nurinkurista. Sehän se vasta myrkkyä onkin. Lopetan heti. Aion jatkaa karkitonta elämää toistaiseksi. Joulu voi ottaa koville :( Petriinan kannustuksesta aion myös jatkaa rasvaisen ruuan (= kalan, en usko että tarkoitti ranskalaisia perunoita) syöntiä ainakin pari kertaa viikossa.
Kiitän minäkin kaikista kuivan ihon elvyttämisvinkeistä. Muistathan Rilla, että niitten voiteitten päällä olevat meikit ja puuterit suojaavat ihoa myös viimalta ja pakkaselta.

 
30. marraskuuta 2011 klo 8.57 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kun nykyiset purkkini tyhjenevät aion minäkin marssia ostamaan kookosöljyä ja karitevoita.
Tapojani olen yrittänyt parantaa muutenkin ravinnon osalta ja muistaa napata d-vitamiinit ja kalaöljyt päivittäin.
Karkkien sijaanhan voi popsia pähkinöitä, niissähän on hyviä rasvoja. Kuulemma pitäisikin syödä kourallinen pähkinöitä päivässä :)
Ja tumma suklaa sekä kaakaonibsit karkkeja korvaamaan. Jostainhan sitä makeaa on välillä saatava, ainakin näin pimeään vuodenaikaan.

-Maaria

 
30. marraskuuta 2011 klo 10.30 , Blogger Henna kirjoitti...

Rilla, korjaan mun vanhempien joulukuusenkoristeita, muutama pallo halki, ne liimasin kuumaliimapistololia apuna käyttäen pallon puolikkaat yhteen takaisin ja kiinnittelin ripustuslenkkejä paikoilleen. Onneksi nää on aika ehjiä, kauheimmassa kunnossa oon laittanu ihan roskiin suoraan, vois ostaa Prismasta uutta (oon töissä Prisman kassalla) ja huomenna alkaa asiakasomistajapäivät, sais 15%/tuotteesta, kuten mun pitäs löytää talvi-ulkoilupuku, takki lähinnä tarpeeseen. :D

P.s. Kokeilla tuota Avenen sarjaa, mulla on ihan punaset laikut poskipäissä, kun kasvoista meikit pesen iltaisin. Käynkin tänään apteekissa. :D

 
2. joulukuuta 2011 klo 23.33 , Blogger Rilla kirjoitti...

Anne: kyllä tulee täällä nukuttua jos vaan mahdollisuus on. Viikonloppuisin sitten otetaan takaisin :) Täytyypä tsekata tuo seerumi! Clarins on sopinut mulle kyllä poikkeuksetta aina!

Hurahtanu Heidi: kokeile ihmeessä päivälläkin! Jos oikein kiristelee siis. Mulla toimii. Tuota dermosiliä mulle joku taisi mainostaakin. Pidetään sekin mielessä. Ja tosiaan ei hinta pyörrytä :)

Ania: oot niin oikeassa, taas. Muistan, miten mut eräs kosmetologi ripitti joitain vuosia sitten kun selitin, etten käytä meikkivoidetta juuri ikinä :D Ja tuo musta juoma... myrkkyä, myrkkyä ;)

Maaria: mulla karkkina käy hyvin viinirypäleet! Oikeasti. Samanlaisia suupaloja ja varmasti huomattavasti terveellisempiä!

Henna: ootpas reipas!! Minä tunnustan heittäväni nuo pois...

 
2. joulukuuta 2011 klo 23.33 , Blogger Rilla kirjoitti...

Anne: kyllä tulee täällä nukuttua jos vaan mahdollisuus on. Viikonloppuisin sitten otetaan takaisin :) Täytyypä tsekata tuo seerumi! Clarins on sopinut mulle kyllä poikkeuksetta aina!

Hurahtanu Heidi: kokeile ihmeessä päivälläkin! Jos oikein kiristelee siis. Mulla toimii. Tuota dermosiliä mulle joku taisi mainostaakin. Pidetään sekin mielessä. Ja tosiaan ei hinta pyörrytä :)

Ania: oot niin oikeassa, taas. Muistan, miten mut eräs kosmetologi ripitti joitain vuosia sitten kun selitin, etten käytä meikkivoidetta juuri ikinä :D Ja tuo musta juoma... myrkkyä, myrkkyä ;)

Maaria: mulla karkkina käy hyvin viinirypäleet! Oikeasti. Samanlaisia suupaloja ja varmasti huomattavasti terveellisempiä!

Henna: ootpas reipas!! Minä tunnustan heittäväni nuo pois...

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu